Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2012

Παγκοσμιοποίηση για ποιους; Μέρος Ι (Suecos en la costa del sol)

Σουηδική (Σκανδιναβική) εκκλησία στην Κόστα ντελ σολ στην Ισπανία σε πλήρη σύνθεση.

Σίγουρα η λέξη «παγκοσμιοποίηση» έχει καταντήσει μια καταμασημένη ξεζουμισμένη τσίχλα, που χρησιμοποιείται από πολλούς και διάφορους.
Από ταλιμπάν της θρησκείας του νεοφιλελευθερισμού (όχι δεν είναι ιδεολογία), μέχρι ταλιμπάν των κατεστημένων θρησκειών, από τον ΓΑΠ και τον Κάμερον που καλούσαν για «παγκόσμια διακυβέρνηση», μέχρι τον Αλέξη τον Τζώνη και τον Λιακόπουλο.

Κάθε ένας δίνει στην λέξη την έννοια και την οπτική γωνία που τον βολεύει. Γενικά οι λέξεις καθ’ αυτές μπορούν να αχρηστευτούν, αν δεν υπάρχει και συμφωνία για τις έννοιες που αντιπροσωπεύουν. Αυτό αφορά κυρίως τις αφηρημένες έννοιες. Δεν νομίζω να μπορεί να υπάρξει παρεξήγηση για την λέξη «μήλο». Μπορεί όμως π.χ. να υπάρξει για την λέξη «εμπάθεια», όπου στα Αγγλικά «empathy» σημαίνει ενσυναίσθηση. Α ρε μεγάλε Όργουελ ήσουν πολύ μπροστά με το «Newspeak».

Τι θα μπορούσε να σημαίνει παγκοσμιοποίηση;

Θα μπορούσε να σημαίνει την μετατροπή του πλανήτη σε μια κοσμική αμεσοδημοκρατία, με ανεξιθρησκία αλλά χωρίς ανάμιξη της θρησκείας στις κρατικές υποθέσεις, κοινωνικό κράτος για όλους, μια κοινή γλώσσα εργασίας π.χ. Εσπεράντο για να μην ευνοηθεί κάποια γλώσσα έναντι κάποιας άλλης και διατήρηση όλων των υπολοίπων γλωσσών και τοπικών ιδιαιτεροτήτων.

Υπάρχει περίπτωση η «παγκοσμιοποίηση» που βιώνουμε σήμερα να οδηγήσει εκεί;

Όχι.

Με καμιά Χριστοπαναγία.

Σε κάποιου είδους παγκόσμια δικτατορία μπορεί να οδηγήσει, διότι κυρίαρχες συνιστώσες στον παγκόσμιο πληθυσμό είναι η απληστία (που τρέφεται από την ανασφάλεια και τον φόβο του θανάτου) και η κατά Einstein άπειρη ανθρώπινη βλακεία. Για να οδηγήσει στην παγκόσμια αμεσοδημοκρατία χρειάζεται μεταβολή εγκεφάλων. Πιθανώς, ένας τρόπος επίτευξης μιας τέτοιας μεταβολής, θα ήταν ο Γ’ παγκόσμιος πόλεμος, όπου οι μεταλλαγμένοι από την ραδιενέργεια επιζώντες θα άλλαζαν και μυαλά. Μπα. Πιο πιθανό είναι να κάνει φέτος νταμπλ η ΑΕΚ.

Αλλά ας δούμε πρώτα τις βασικές ανθρώπινες συμπεριφορές.

Ο άνθρωπος είναι ζώο αγελαίο, νιώθει ασφάλεια στο κοπάδι και κατά κανόνα θέλει να συντάσσεται με αυτό. Σε αυτήν την θέληση, πέρα από την έμφυτη τάση του ανθρώπου, συμβάλει και η όποια εκπαίδευση ή πλύση εγκεφάλου αν θέλετε, των νεαρών μελών της αγέλης.

Όταν ένας άνθρωπος βρεθεί στο περιβάλλον μιας ξένης αγέλης νιώθει ανασφάλεια. Νιώθει ότι η αγέλη που ζει, δεν του παρέχει προστασία. Ψάχνει να βρει όμοιούς του. Αν τους βρει, (συνήθης περίπτωση μουσουλμάνων μεταναστών σε Δυτικές χώρες), κολλάει μαζί τους, συναναστρέφεται μόνο μαζί τους, όσο μπορεί αποφεύγει τους ντόπιους. Ακολουθεί ευλαβικά της επιταγές της θρησκείας του μέχρι εξαϋλώσεως και βλέπεις μορφωμένες μουσουλμάνες να φοράνε τα σύμβολα της γυναικείας καταπίεσης (μαντήλα, χιτζάμπ, νικάμπ, μπούρκα) για να δείξουν ότι έχουν δικό τους κοπάδι όπου ανήκουν.

Διαφοροποίηση πάση θυσία: Μαντήλα - μπλου τζην και τα μυαλά στο μίξερ.

Φαντάζομαι έχετε παρατηρήσει όσοι έχετε Ελληνικής καταγωγής συγγενείς που ζουν πολλά χρόνια στο εξωτερικό ή είναι ακόμα και δευτεροτρίτης γενιάς, ότι κατά κανόνα είναι πιο θρήσκοι, θέλουν να ακολουθούν πάση θυσία κάποια Ελληνικά έθιμα, θέλουν τα παιδιά τους να παντρευτούν ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ Έλληνες κλπ. Ίσως ακόμα μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι έχουν χτίσει παράλληλες κοινωνίες (σε κάποιο βαθμό) στις ΗΠΑ, την Αυστραλία ή τον Καναδά. Και φυσικά αυτές οι παράλληλες κοινωνίες μη έχοντας μεγάλη επαφή με την μητρόπολη, δεν ακολουθούν την όποια κοινωνική εξέλιξη της μητροπολιτικής Ελλάδας.

Αλλά εγώ λέω να σος κουφάνω με τους ανεκτικούς και κοσμοπολίτες Σουηδούς, που είναι εύποροι, ταξιδεύουν πολύ, πηδάνε / πηδιούνται με όλες τις φυλές του Ισραήλ και τσαντίζονται που οι μετανάστες στην Σουηδία φτιάχνουν συχνότατα γκέτο.

Ε λοιπόν, στην Costa del sol στην Ισπανία έχει πραγματοποιηθεί εισβολή Σκανδιναβών εισοδηματιών, όπου κάθονται μόνιμα και απολαμβάνουν τα εισοδήματά τους στην Μεσόγειο…

Έχουν τα εστιατόριά τους, την εκκλησία τους και πολλοί από αυτούς απαξιούν να μάθουν πώς λέγεται το «γεια» στα Ισπανικά σύμφωνα με τους ντόπιους. Οι πλούσιοι θολοκουλτουριαραίοι Σουηδοί, πήγαν στην Ισπανία και έφτιαξαν το δικό τους… γκέτο. Πλούσιο, αλλά γκέτο.

Φυσικά το γκέτο όπως και η εκκλησία είναι «Σκανδιναβική» αφού οι Σκανδιναβοί μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους μιλώντας ο κάθε ένας την γλώσσα του. Βέβαια οι Φινλανδοί που η γλώσσα τους είναι Ουραλοαλταϊκή (Το ένα, δύο, τρία λέγεται ίξι, κάξι, κόλμε, π.χ. καμία σχέση με άλλη Ευρωπαϊκή γλώσσα) μιλάνε Σουηδικά, αφού ήταν Σουηδική επαρχία επί 600 χρόνια και τα Σουηδικά είναι η δεύτερη επίσημη γλώσσα της Φινλανδίας.

Προσωπικά κατά σειρά κατανόησης κατανοώ τα Νορβηγικά, τα Δανικά και κατά 30-40% τα Ισλανδικά. Από Φινλανδικά δεν καταλαβαίνω Χριστό και ας είμαι κατά το 1/16 Φινλανδός.

Είδαμε λοιπόν την τάση κοπαδοποίησης και διαφοροποίησης των ανθρώπων σε ανταγωνιστικές ομάδες. Στο επόμενο μέρος θα μιλήσω για τι σημαίνει πραγματικά η παγκοσμιοποίηση, τι εννοούν με αυτήν την λέξη οι ισχυροί παίκτες του πλανήτη και πώς την προωθούν. Μέρος ΙΙ (κλικ)

6 σχόλια:

  1. H θειτσα στη πρωτη φωτο που κρατα τον ξυλινο σταυρο παιζει να ναι...Sverigedemokraterna με τη ..κελεμπια που φοραει! Μονο σε εξορμησεις της SD και στη βασιλικη οικογενεια βλεπει κανεις τετοια..σουργελα! Σωστα...συμπατριωτα; :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ¡ay ay ay caramba...los suecos! Ενδιαφέρον...αν και κόβω το λαιμό μου ότι τα αντίστοιχα γκέτο των γερμανοβελγολλανδών στην κώστα ντελ ψωλ θα είναι ΠΟΛΥ μεγαλύτερα και πιο οργανομένα απο των σΧανδιναβών. Μπτγ...έχεις περάσει ποτέ από την αντίστοιχη εκκλησία στην Αθήνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ foggfileas

      ΠΣΑΙματα. Αν δεν ξέρουν να φτιάχνουν julskinka είναι ΓΤΠΚ.

      Κάποτε ήταν στον Πειραιά, τώρα είναι στην Πλάκα (Κι ακόμα πιο πριν... στην Βηρυτό (εκκλησία των ναυτικών γαρ). Είχα περάσει μικρός και κάνα δυο φορές από τα χριστουγεννιάτικα παζάρια.

      Διαγραφή
  3. Εξαιρετικός. Περιμένω και τα υπόλοιπα μέρη.
    Ως προς τις ομάδες, επειδή κι εγώ έχω ζήσει (και ταξιδέψει) όξω, το έχω διαπιστώσει. Νομίζω πάντως ότι το θέμα παραείναι πολύπλοκο. Πχ, υπάρχουν ομάδες που θεωρούν ότι το ξένο κράτος οφείλει να σεβαστεί ό,τι απαιτήσουν με τσαμπουκά ως τάχα μου εθνική παράδοση. Μία πολύ ενδιαφέρουσα αντίδραση αντιπαγκοσμιοποίησης είναι αυτή των Βαυαρών, οι οποίοι έχουν εξαιρετικά υψηλό επίπεδο εκμάθησης γλώσσας στα σχολεία τους ώστε μετά βίας να τα βγάζουν οι ίδιοι οι Γερμανοί, πόσω δε μάλλον οι μετανάστες. Στην περίπτωση που αυτοί δεν πάρουν πόδι έτσι, λειτουργούν κοινωνικά κλουμπς γνωριμιών και λοιπών συνοικεσίων με σήμτα τον διπέλεκυ, με στολές και γκλομπ (καταλαβαίνεις που το πάω). Έτσι ο ξένος μπορεί να συμμορφωθεί και έτσι. Θέλω να πω ότι η δημιουργία των γκέτο είναι μια αναμφίβολη δράση αλλά πάντοτε (και παντού) υπάρχει και αντίδραση. Αυτό που δεν έχω κατανοήσει είναι αν η αντίδραση αυτή είναι (ως προείπα) τμήμα κάποιου είδους αντιπαγκοσμιοποίησης ή ανήκει στην άλλη όψη του νομίσματος της παγκοσμιοποίησης.

    Εντωμεταξύ εξαιρετικά εύστοχες οι φωτογραφίες. Οι μούσλιμς ως γνωστόν με το που βγαίνουν από τα σύνορα μέχρι και αλκοόλ κατεβάζουν. Μην σου πω για τα εκλεκτά εδέσματα χοιρινού. Κι όσον αφορά τις γυναίκες τους, επειδή το έχω λάιβ με τα μάτια μου, από τις πλέον απαιτητικές σε αγορές των πλέον πρόστυχων εσωρούχων. Αλλά το σιλάμ, ισλάμ, όπως και να το κάνουμε. Πάνω απ'όλα η θρησκεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Hades

      Έτσι, διαφοροποίηση από το άλλο κοπάδι με κάθε κόστος. Και συμόρφωση με το δικό μας κοπάδι με κάθε κόστος επίσης.

      Διαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...