Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Ταφόπλαξ (οριστική;) στην θρυλική SAAB


SAAB 95 V4 (1974)

Δυστυχώς η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία SAAB, δείχνει να εγκαταλείπει τον μάταιο τούτο κόσμο μετά από 54 χρόνια, μέσω αίτησης χρεοκοπίας που έγινε κατ’ αρχήν αποδεκτή.

Βέβαια, εδώ και δεκαετίες, τα αυτοκίνητα έχουν πάψει να είναι «εθνικά προϊόντα» σαν την φέτα και το ούζο ας πούμε. Οι αλλαξoκωλιές σε επίπεδο ιδιοκτησίας, τεχνολογίας προμηθευτών κλπ., χώρια το rebadging (πώληση του ίδιου αυτοκινήτου σε διαφορετικές αγορές με διαφορετικό λογότυπο),τα καθιστούν ένα παγκοσμιοποιημένο προϊόν και μόνο η έδρα των γραφείων κάθε εταιρίας μπορεί να τα ορίσει σαν «Σουηδικά» ή «Αμερικανικά» ή «Γερμανικά» ή ό,τι άλλο.

Από την στιγμή που η οικογένεια επενδυτών Wallenberg αποφάσισε να πουλήσει τις μετοχές της SAAB στην GM (και της Volvo στην Ford), επόμενο ήταν η εταιρία να μην έχει πλέον αυτονομία αποφάσεων.

Η σχεδόν χρεοκοπία της GM το 2008, κόντεψε να στείλει την εταιρία στα Τάρταρα από τότε, αλλά σώθηκε προσωρινά από την Ολλανδική εταιρία εξωτικών αυτοκινήτων Spyker.

Δυστυχώς, τώρα λόγω άσχημων οικονομικών αποτελεσμάτων, (πόσοι πια θα αγοράσουν αυτή την εποχή ένα ακριβό αυτοκίνητο που έχει snob appeal;) οι χιλιάδες εργαζόμενοι που σχετίζονται με την εταιρία βρίσκονται μισό βήμα πριν τον δρόμο. (Τουλάχιστον όσοι δεν ήταν στο πρώτο κύμα απολυμένων που ο Σουηδικός ΟΑΕΔ τους πρότεινε καριέρα ταξιτζήδων).

Όμως...σήμερα (20-12-2011) σκάνε μύτη κάτι Κινέζοι της Youngman και ζητούν να αγοράσουν τουλάχιστον το τμήμα της SAAB που δεν σχετίζεται με πατέντες της GM.

A ρε κατακαημένη Trollhättan, θα μπορέσεις να γλιτώσεις κάμποσους άνεργους ακόμα;

ΥΓ.

Ο πρέσβης της Τουρκίας ήρθε σε επαφή με τους Σουηδούς, εκφράζοντας ενδιαφέρον Τούρκων επιχειρηματιών για την SAAB… Ωχ, μάνα μου μάθανε ότι πηδιόμαστε...

SAAB 96 κάνει μπαντιλίκια σε παγωμένη λίμνη.



8 σχόλια:

  1. Την έμαθα την είδηση και στεναχωρήθηκα, ίσως επειδή ήταν η μάρκα που λοξοκοιτούσα (αν και τελικά κατέληξα στη volvo).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν πούλησαν όπως γράφτηκε τον αναγκαίο αριθμό αυτοκινήτων τον τελευταίο χρόνο.
    Καλά τι περίμεναν;
    Ποίος παίρνει αυτοκίνητο από μάρκα που από καιρό ακούγεται πως θα κλείσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ ο δείμος του πολίτη

    Ίσως κάποιοι Κινέζοι, Καναδοί ή... ακόμα και Τούρκοι (Tofas) αγοράσουν το σήμα και τις εγκαταστάσεις της χρεοκοπημένης...

    Πάντως τώρα πρέπει να έχει ευκαιρίες στα... μεταχειρισμένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ αθεόφοβος

    Εμ, με 6 δις κορώνες τζίρο (600 εκ. Ευρώ) και 3 δις κορώνες (300 εκ. Ευρώ) ζημιές (2010), δεν πας πουθενά... Και η Ολλανδική Spyker ήταν πολύ μικρή για να κρατήσει μια ελλειμματική εταιρία πολύ μεγαλύτερή της...

    Και τελικά τέτοια εποχή με κρισάρα, ποιος αγοράζει πολυτελή αυτοκίνητα;

    (ΟΚ, ξέρουμε ποιοι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καημένοι Σουηδοί: οι ABBA διαλύθηκαν, η SAAB έκλεισε, το μόνο που μένει είναι να χρεοκοπήσουν τα ΙΚΕΑ για να μετακομίσουν όλοι τους στη Νορβηγία.

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα SAAB δεν ήταν αρκετά πολυτελή για να επιβιώσουν. Απευθύνονταν στα ανώτερα στρώματα της "μεσαίας τάξης". Μην ανησυχείς τώρα που θα επανακυκλοφορήσει το πόνυ η ΝΑΜΚΟ θα αγοράσει την SAAB και θα παράγει τα πιο πολυτελή μοντέλα της το PonyGTI και το PonyLX. SAAB powered by NAMKO-Citroen! Σήμερα την SAAB αύριο τον κόσμο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ Πιγκουίνος

    Δράμα, δράμα. Βέβαια το αφεντικό της ΙΚΕΑ Ίνγκβαρ Κάμπαραντ την έχει κάνει στην Ελβετία εδώ και χρόνια για φορολογικούς λόγους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Ptomas

    Μεσαία τάξη; Μουχαχαχαχα!!! Τι είναι αυτό;

    Σααμπ Πόνυ, παντού τρυπώνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...